mailto:uumlib@uum.edu.my 24x7 Service; AnyTime; AnyWhere

Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia

Mohamed, Ahmad Martadha and Sakdan, Mohd Fo'ad and Ahmad, Abdul Halim (2012) Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia. In: Pemasaran politik di Malaysia. Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur, pp. 103-134. ISBN 9789834611200

[thumbnail of r.PDF] PDF
Restricted to Registered users only

Download (11MB) | Request a copy

Abstract

Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Malaysia (Badaruiddin 2009; Jabatan Perangkaan Malaysia, 2010) Keadaan ini mencerminkan bilangan pengundi belia yang semakin bertambah.Oleh itu, persepsi mereka amatlah penting untuk dikaji sebagai satu usaha untuk memahami kehendak dan pandangan mereka.

Item Type: Book Section
Subjects: J Political Science > JQ Political institutions Asia
Divisions: College of Law, Government and International Studies
Depositing User: Prof. Dr Ahmad Martadha Mohamed
Date Deposited: 12 May 2015 05:46
Last Modified: 12 May 2015 05:46
URI: https://repo.uum.edu.my/id/eprint/13945

Actions (login required)

View Item View Item