Mohamed, Ahmad Martadha and Sakdan, Mohd Fo'ad and Ahmad, Abdul Halim (2012) Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia. In: Pemasaran politik di Malaysia. Dewan Bahasa dan Pustaka, Kuala Lumpur, pp. 103-134. ISBN 9789834611200
PDF
Restricted to Registered users only Download (11MB) | Request a copy |
Abstract
Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Malaysia (Badaruiddin 2009; Jabatan Perangkaan Malaysia, 2010) Keadaan ini mencerminkan bilangan pengundi belia yang semakin bertambah.Oleh itu, persepsi mereka amatlah penting untuk dikaji sebagai satu usaha untuk memahami kehendak dan pandangan mereka.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | J Political Science > JQ Political institutions Asia |
Divisions: | College of Law, Government and International Studies |
Depositing User: | Prof. Dr Ahmad Martadha Mohamed |
Date Deposited: | 12 May 2015 05:46 |
Last Modified: | 12 May 2015 05:46 |
URI: | https://repo.uum.edu.my/id/eprint/13945 |
Actions (login required)
View Item |