Ismail, Sukreni and Awang, Mohd Isha (2004) Penilaian terhadap pelaksanaan pembelajaran kolaboratif dalam pengajaran pendidikan Islam. In: Seminar Antarabangsa Nilai dalam Komuniti Pasca Modenisme (SIVIC 2004), 4-6 September 2004, Hotel City Bayview Langkawi. (Unpublished)
Preview |
PDF
Download (83kB) | Preview |
Abstract
Kertas kerja ini bertujuan menilai pelaksanaan pendekatan pembelajaran kolaboratif dalam pengajaran Pendidikan Islam di sekolah menengah kebangsaan. Perbincangan juga akan menyentuh tentang pandangan guru terhadap pendekatan ini dalam bilik darjah serta masalah yang dihadapi oleh guru dalam melaksanakan pengajaran menggunakan pendekatan tersebut. Kajian berbentuk tinjauan ini melibatkan guru Pendidikan Islam di sebuah daerah di negeri Kedah.Dapatan kajian menunjukkan pendekatan kolaboratif ini sentiasa diamalkan oleh guru semasa mengajar dalam bilik darjah. Di samping itu terdapat juga beberapa masalah yang dihadapi oleh guru semasa mengajar menggunakan pendekatan ini.
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Additional Information: | Anjuran Jabatan Pengajian Umum, Fakulti Sains Kognitif dan Pendidikan Universiti Utara Malaysia |
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education |
Divisions: | College of Arts and Sciences |
Depositing User: | Mrs. Juwita Johari |
Date Deposited: | 28 Dec 2010 06:45 |
Last Modified: | 28 Dec 2010 06:45 |
URI: | https://repo.uum.edu.my/id/eprint/1879 |
Actions (login required)
View Item |