Halim, Hejrahtul Amani and Othman, Zakirah (2017) Strategi promosi melalui laman web: kajian kes di Sri Lovely Farm. In: Symposium on Technology Management & Logistics (STML–Go Green) 2016, 6th - 7th December 2016, Universiti Utara Malaysia, Sintok, Malaysia.
PDF
Restricted to Registered users only Download (245kB) | Request a copy |
Abstract
Laman web merupakan sistem informasi yang dapat diakses secara cepat dan meluas.Laman web menjadi trend dan digunakan sebagai salah satu strategi untuk mempromosikan sesuatu perniagaan.Justeru itu, objektif kajian ini adalah untuk mengenal pasti strategi dan ciri-ciri laman web yang berkualiti dalam mempromosikan perniagaan.Selain itu, kajian ini mengenal pasti strategi promosi yang digunakan laman web Sri Lovely.Pengumpulan data dilakukan melalui temubual dan data sekunder. Dapatan kajian menunjukkan bahawa strategi promosi melalui laman web melibatkan dua aspek utama iaitu aspek ciri-ciri kualiti dan aspek hubungan ke laman sosial.Ciri-ciri laman web yang berkualiti terdiri daripada tujuh elemen iaitu pengumpulan data dan klasifikasi, paparan dan reka bentuk, navigasi, pencarian, gambar, bahasa dan unik. Dapatan kajian juga menunjukkan laman web Sri Lovely mempunyai aspek ciri-ciri laman web yang baik.Namun, aspek lain seperti kelajuan, keselamatan dan pautan dicadangkan sebagai kajian lanjutan.
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Additional Information: | ISBN 978-967-0910-37-6 Organized by: School of Technology Management & Logistics, Universiti Utara Malaysia. |
Uncontrolled Keywords: | strategi, promosi, laman web, Sri Lovely Farm |
Subjects: | T Technology > T Technology (General) |
Divisions: | School of Technology Management & Logistics |
Depositing User: | Mrs. Zakirah Othman |
Date Deposited: | 11 Jul 2017 03:34 |
Last Modified: | 11 Jul 2017 03:51 |
URI: | https://repo.uum.edu.my/id/eprint/22593 |
Actions (login required)
View Item |