mailto:uumlib@uum.edu.my 24x7 Service; AnyTime; AnyWhere

Komitmen dan kepuasan kerja di kalangan pengurus-pengurus cawangan bank di Malaysia

Mahmood, Rosli and Che Razak, Razli (1995) Komitmen dan kepuasan kerja di kalangan pengurus-pengurus cawangan bank di Malaysia. Other. Universiti Utara Malaysia, Sintok. (Unpublished)

[thumbnail of ROSLI_MAHMOOD.pdf] PDF
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Kajian ke atas pengurus-pengurus cawangan bank perdagangan di Malaysia mendapati bahawa komitmen dan tahap kepuasan kerja di kalangan mereka adalah tinggi. Faktor-faktor intrinsik seperti peluang untuk mengenali orang lain dan peluang memikul tanggungjawab didapati amat penting dalam memberi kepuasan kerja kepada mereka. Sebaliknya polisi dan pentadbiran bank serta gaji dan ganjaran diberi keutamaan yang rendah walaupun mereka menyatakan kepuasan kerja secara keseluruhannya. Kajian ini juga mendapati faktor demografi seperti umur, kelulusan dan pengalaman tidak mempengaruhi tahap kepuasan kerja pengurus-pengurus cawangan bank secara keseluruhannya, tetapi memberikan perbezaan signifikan dari segi persepsi mereka terhadap ciri-ciri pekerjaan.

Item Type: Monograph (Other)
Additional Information: Research Report
Subjects: H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management
Divisions: College of Business
Depositing User: Prof. Dr. Rosli Mahmood
Date Deposited: 30 Oct 2012 01:00
Last Modified: 30 Oct 2012 01:00
URI: https://repo.uum.edu.my/id/eprint/3904

Actions (login required)

View Item View Item