Cole, Robert and Lon, Mishler (2006) Pengurusan kredit pengguna dan perniagaan. Edisi Kesebelas . Penerbit Universiti Utara Malaysia, Sintok. ISBN 9830681475
Full text not available from this repository.Abstract
Pemberi pinjaman terus-menerus mencari pelbagai cara untuk menawarkan lebih banyak pilihan kredit kepada perniagaan dan pengguna.Hampir setiap orang mempunyai peluang untuk menggunakan kepercayaan kredit mereka untuk memperoleh barangan dan perkhidmatan, dan kebanyakannya menggunakan peluang daripada program sedia ada untuk membeli kenderaan, rumah, inventori dan perkhidmatan.Institusi kewangan dibangunkan untuk menyalurkan dana daripada penyimpan kepada peminjam yang akan menggunakan nilai ini untuk mencipta nilai ekonomi. Kredit telah memberi sumbangan kepada pertumbuhan ekonomi seluruh dunia kerana ia membolehkan barangan dan perkhidmatan dihasilkan untuk pengguna, ahli perniagaan dan kerajaan.Buku ini membincangkan teori dan amalan dalam pengurusan kredit kepada pelajar, ahli perniagaan, peminjam, dan kaunselor.
Item Type: | Book |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > HG Finance |
Divisions: | College of Business |
Depositing User: | Prof. Madya Dr. Nasruddin Zainudin |
Date Deposited: | 11 Dec 2012 05:14 |
Last Modified: | 11 Dec 2012 05:14 |
URI: | https://repo.uum.edu.my/id/eprint/6260 |
Actions (login required)
View Item |