mailto:uumlib@uum.edu.my 24x7 Service; AnyTime; AnyWhere

Penilaian terhadap pelaksanaan pembelajaran kolaboratif dalam pengajaran pendidikan Islam

Ismail, Sukreni and Awang, Mohd Isha (2004) Penilaian terhadap pelaksanaan pembelajaran kolaboratif dalam pengajaran pendidikan Islam. In: Seminar Antarabangsa Nilai dalam Komuniti Pasca Modenisme (SIVIC 2004), 4-6 September 2004, Hotel City Bayview Langkawi. (Unpublished)

[thumbnail of 39.pdf]
Preview
PDF
Download (83kB) | Preview

Abstract

Kertas kerja ini bertujuan menilai pelaksanaan pendekatan pembelajaran kolaboratif dalam pengajaran Pendidikan Islam di sekolah menengah kebangsaan. Perbincangan juga akan menyentuh tentang pandangan guru terhadap pendekatan ini dalam bilik darjah serta masalah yang dihadapi oleh guru dalam melaksanakan pengajaran menggunakan pendekatan tersebut. Kajian berbentuk tinjauan ini melibatkan guru Pendidikan Islam di sebuah daerah di negeri Kedah.Dapatan kajian menunjukkan pendekatan kolaboratif ini sentiasa diamalkan oleh guru semasa mengajar dalam bilik darjah. Di samping itu terdapat juga beberapa masalah yang dihadapi oleh guru semasa mengajar menggunakan pendekatan ini.

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Additional Information: Anjuran Jabatan Pengajian Umum, Fakulti Sains Kognitif dan Pendidikan Universiti Utara Malaysia
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
Divisions: College of Arts and Sciences
Depositing User: Mrs. Juwita Johari
Date Deposited: 28 Dec 2010 06:45
Last Modified: 28 Dec 2010 06:45
URI: https://repo.uum.edu.my/id/eprint/1879

Actions (login required)

View Item View Item